“Athleisure”: Η τάση που εξοβέλισε το τζιν
Όπως όλες οι επαναστάσεις, ξεκίνησε στους δρόμους. Σιγά σιγά οι στολές της γιόγκα κέρδισαν έδαφος με χαρακτηριστικό τους τα πολύχρωμα κολάν από spandex και λύκρα. Την είδαμε πρωί πρωί σε κοπέλες να τρέχουν στη δουλειά τους, σε joggers στο κέντρο της πόλης, σε περιπατητές και αθλητές. Η ιδέα της μετάβασης του ιματισμού του γυμναστηρίου στον δρόμο, ακόμα και στον χώρο εργασίας ήταν ριζική.
Η τάση «Athleisure» –μία σχέση αγάπης ή μίσους– είναι θα λέγαμε το σταυροδρόμι όπου η γυμναστική συναντά τη μόδα και το streetwear συναντά την ενδυμασία του γυμναστηρίου. Είναι ένας τρόπος ζωής που γιορτάζει την υγιή διαβίωση και αποδεικνύει ότι το στιλ και η άνεση δεν αλληλοαναιρούνται. Μπορείτε να επικεντρωθείτε στην εξεύρεση κομματιών που μπορούν εύκολα να μεταβούν από οίκους υψηλής ραπτικής στον δρόμο, ενώ θα ζείτε τη ζωή σας με ρούχα που σας επιτρέπουν να είστε ενεργές και κομψές στην καθημερινή σας ζωή.
Ωστόσο, αυτή η εξέγερση μόδας αναπτυσσόταν ήρεμα αλλά σταθερά μέχρι το βλέμμα των οίκων μόδας την επιλέξουν δίνοντάς της όνομα. Είναι το τελευταίο τσιτάτο στον χώρο της μόδας, ένα στιλ που είναι αμιγώς αθλητικό και αμιγώς χαλαρό και κομψό, είναι ένα υβρίδιο όλων. Η τάση ενέχει μέσα της την άνεση με ρούχα που είναι λειτουργικά. Λειτουργικά, φυσικά, αλλά με μια νότα πολυτέλειας. Φορέστε το αγαπημένο σας T-shirt και το κολάν του γυμναστηρίου με μία σύγχρονη sporty σικ πινελιά.
Είναι κάτι περισσότερο, λοιπόν, από ένα απλό στιλ. Η τάση αυτή αντανακλά μια πολιτιστική στροφή προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Είναι μια απάντηση από τους ανθρώπους που θέλουν να ακολουθούν έναν υγιεινό τρόπο ζωής, τρώγοντας φρέσκα, φυσικά τρόφιμα και κάνοντας γυμναστική.
Οι θιασώτες της τάσης είναι συνεχώς σε κίνηση. Είναι εκείνοι που παίρνουν το ποδήλατο για να μεταβούν στη δουλειά, τρέχουν το μεσημέρι, παίρνουν τα παιδιά από το σχολείο και πραγματοποιούν ταξίδια. Βλέπουμε την τάση παντού γύρω μας κάθε μέρα.
Οι σχεδιαστές όπως ο Alexander Wang, ο Tom Ford και ο Jonathon Simkhai έχουν την ιδιοκτησία της επιρροής athleisure για αρκετές εποχές τώρα. Ο αθλητισμός είχε πάντα τεράστια επιρροή στη μόδα γενικότερα.
Μερικοί λένε ότι η επιτυχία athleisure εξοβέλισε το τζιν. Τον περασμένο Αύγουστο στην εφημερίδα New York Post διακηρύχθηκε το εξής: «Η τάση athleisure οδήγησε τις πωλήσεις τζιν σε κατακόρυφη πτώση». Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η εταιρεία Levi Strauss επιδιώκει να αγκαλιάσει με τη σειρά της τη νέα τάση δημιουργώντας τζιν που μοιάζουν με παντελόνια γιόγκα. Η νέα τάση επισκίασε, τελικά, τα τζιν;