Αξιοποιώντας δημιουργικά μια σκληρή κριτική

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου

Αξιοποιώντας δημιουργικά  μια σκληρή κριτικήΣυχνά θα έχει βρεθεί –και θα ξαναβρεθεί- απέναντί σας κάποιος που θα επικρίνει μια πράξη σας ή θα χαρακτηρίσει αρνητικά μια σκέψη σας. Πολλοί έχουν χάσει τον εαυτό τους μέσα από την εμμονή σε αρνητικές σκέψεις για την κριτική και την αξία της. Κανείς δεν τη συμπαθεί και βέβαια λίγοι έχουν τη δεξιότητα να τη χειριστούν προς όφελός τους…

Πείτε «ναι» στην κριτική γιατί:

  • Τα αρνητικά σχόλια σας κάνουν να παραδεχτείτε τα ελαττώματα ή τις ατέλειές σας και σας οδηγούν προς τη βελτίωσή. Έτσι, θα έχετε περισσότερες πιθανότητες για στιγμές γεμάτες ευτυχία, απόλαυση, ειρήνη και επιτυχία.
  • Η κριτική χτυπά σε ευαίσθητα σημεία και σας βοηθά να εξερευνήσετε ανεπίλυτα ζητήματα του εαυτού σας. Μην ξεχνάτε ότι όταν κάποιος σας επικρίνει… ρίχνει «φως» στις δικές σας ανασφάλειες.
  • Ανοίγει νέες προοπτικές και ιδέες που μπορεί να μην έχετε εξετάσει.
  • Σας δίνεται η ευκαιρία να εξασκήσετε μια ενεργητική ακρόαση, δηλαδή να ακούτε ενώ απλώς σκέφτεστε τα λόγια του συνομιλητή.
  • Μπορείτε να ενισχύσετε τις δεξιότητες επίλυσης ενός προβλήματος, ειδικά όταν νιώθετε ενοχλημένοι από μια κριτική.
  • Η σκληρή κριτική μας διδάσκει να μη στεναχωριόμαστε με μικρά σχόλια ή απόψεις για μικρά ζητήματα της ζωής.
  • Ενισχύει τον προσωπικό σας χρόνο. Σκεφτείτε πόσο χρόνο επεξεργάζεστε τις σκέψεις ή τα συναισθήματά σας μετά από μια κριτική.

Σκεφτείτε πώς…

Η κριτική θα είναι πάντα εκεί. Δεδομένου ότι η κριτική είναι συχνά μια μορφή έκφρασης, ένα σχόλιο, γίνεται κατανοητό ότι πάντα θα υπάρχει στη ζωή των ανθρώπων. Δεν μπορείτε να ξεφύγετε από αυτήν, αλλά μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε τις αλληλεπιδράσεις…

Η κριτική… χωρίς αιτιολόγηση δεν είναι σοβαρή. Σε αυτή την περίπτωση, καλό είναι να παραμένετε αδιάφοροι και να αγνοήσετε εντελώς την κατάσταση.

Η αντρίδραση σε μια σκληρή κριτική δεν πρέπει να είναι άμεση. Αν αντιδράσετε αμέσως μετά από μια σκληρή κριτική, το πιο πιθανό είναι να απαντήσετε με θυμό και οργή απέναντι στο συνομιλητή σας.

Δεν πρέπει να παίρνετε προσωπικά την κριτική. Όταν οι άνθρωποι επικρίνουν με άμεσο τρόπο, τότε δεν χαρακτηρίζουν τον αληθινό εαυτό σας αλλά μια ξεχωριστή πλευρά σας.

Πρέπει να διαχωρίσετε το ύφος της κριτικής από τις προθέσεις. Διαχωρίστε στο μυαλό σας τις ψεύτικες κολακείες, τα νεύρα αλλά και την ειλικρίνεια του συνομιλητή μετά από έναν τσακωμό και δείτε τις αδυναμίες σας με μια ειλικρινή ματιά!

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.