Νέος προϊστάμενος στη δουλειά: Τι κάνουμε…
Οι καιροί αλλάζουν… και οι προϊστάμενοι έρχονται και παρέρχονται στη δουλειά! Μπορεί η πρώτη συνάντηση με το νέο αφεντικό να μοιάζει λίγο σαν ένα «ραντεβού στα τυφλά», αλλά αν βλέπουμε μελλοντικά την καριέρα μας πρέπει να κάνουμε μια τουλάχιστον καλή εντύπωση. Μήπως ο καινούριος προϊστάμενος είναι ανασφαλής, αυταρχικός ή απόλυτος στις ιδέες του; Οι παρακάτω συμβουλές θα βοηθήσουν στο να χτίσουμε μια επαγγελματική σχέση, που ούτε θα υπονομεύσει την καριέρα μας, ούτε θα μας οδηγήσει προς το ταμείο ανεργίας…
Η προσαρμογή σε ένα χώρο… με νέο αφεντικό
Η καλή εντύπωση αποτελεί πρώτο μέλημα, ειδικά τον πρώτο μήνα με ένα νέο αφεντικό. Σημαντικό είναι να ερχόμαστε λίγο πιο νωρίς στη δουλειά και να προσπαθούμε να μην τραβάμε την προσοχή… ειδικά όταν πρόκειται για αρνητικά σκηνικά. Παράλληλα, πρέπει να προσπαθήσουμε να μην είμαστε καχύποπτοι απέναντι του, αλλά πρόθυμοι να δοκιμάσουμε νέες μεθόδους και ιδέες, αφού κάτι τέτοιο μπορεί να μας δώσει ακόμα και μια προαγωγή!
Πρόσωπο με πρόσωπο συνάντηση μετά τη δουλειά
Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να κανονίσουμε μια συνάντηση με αφεντικό μετά την πρώτη ημέρα δουλειάς! Μπορούμε διακριτικά να του αποδείξουμε ότι είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε την οικοδόμηση μιας επαγγελματικής σχέσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι περισσότεροι καινούριοι διευθυντές αισθάνονται πίεση με τις αλλαγές. Πρέπει να μάθουμε τα βασικά πράγματα για αυτόν, να μάθουμε τις απόψεις μέσα από τις εκφράσεις του και ταυτόχρονα να μιλήσουμε μαζί του για τη θέση μας στην εταιρεία.
Προσφορά για εθελοντικές μικρές εργασίες
Ένα νέο αφεντικό πρέπει να εγκλιματιστεί στο περιβάλλον του γραφείου… ενώ οι υποχρεώσεις τρέχουν! Αν προσφερθούμε να κάνουμε έξτρα μικρές εργασίες, κάνοντας πιο εύκολη τη ζωή του… θα ανταμειφθούμε στο μέλλον. Ωστόσο, πρέπει να προσέξουμε, ώστε να μην μπούμε σε ξένα χωράφια και ξυπνήσουμε τις υποψίες των συναδέλφων μας. Προτιμότερο είναι να διαλέξουμε πιο ιδιαίτερες εργασίες, λαμβάνοντας ακόμα και ένα σιωπηλό «ευχαριστώ» από το νέο προϊστάμενο μας.
Απόδειξη της αξιοπιστίας στον προϊστάμενο
Πρέπει να θυμόμαστε ότι οι «ξερόλες» δημιουργούν μια άσχημη πρώτη εντύπωση. Όταν ένα άτομο μεταμορφώνεται λανθασμένα σε ειδικός ενός αντικειμένου, στο τέλος διαστρεβλώνει την αλήθεια και δεν εμπνέει αξιοπιστία. Για έναν νέο προϊστάμενο, που προσπαθεί να ανακαλύψει ποιόν μπορεί να εμπιστευτεί… θα αποκαλύψει από τις πρώτες ημέρες τους δήθεν εμπειρογνώμονες. Αν δεν γνωρίζουμε ένα αντικείμενο, ας τον καθοδηγήσουμε στον ειδικό και ας κρατήσουμε ανέπαφη την αξιοπιστία μας.
Ανακατασκευή της επαγγελματικής εικόνας μας
Ένα νέο αφεντικό μας δίνει την ευκαιρία να ορίσουμε ένα «φρέσκο» επαγγελματικό προφίλ. Ίσως να μην τα πηγαίναμε καλά με τον προηγούμενο, αλλά τώρα να έχουμε τη δυνατότητα να θέσουμε δυνατές βάσεις στη σχέση μας μαζί του. Το παρελθόν πέρασε και ότι μπορούμε να χτίσουμε μια επαγγελματική σχέση με τον προϊστάμενο μας, γεμάτη με εμπιστοσύνη. Άλλωστε, τα λάθη είναι ανθρώπινα… οπότε ας τα δούμε ως ένα μάθημα ζωής!
Αποδοχή του νέου ρόλου στη δουλειά
Όσο το δυνατόν συντομότερα, πρέπει να αποσαφηνίσουμε τις προσδοκίες μας στο νέο αφεντικό, κάνοντας μαζί μια λίστα με το τι περιμένουμε από τη δουλειά. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι θα φανούμε ως μια «απειλή» στον άλλο, αλλά αντίθετα ως σύμμαχος. Καλό είναι, πάντως, να θυμόμαστε ότι η ειλικρίνεια και η προθυμία αφοπλίζει τον άλλο από την εχθρότητα και την καχυποψία.