Τα social media των φτωχών

Συντάκτης: Αργύρης Παγαρτάνης

Τα social media των φτωχώνΌταν μιλάμε για social media έρχονται στο μυαλό μας το Facebook και το Twitter, σωστά; Και όχι άδικα, αφού τα δύο συγκεκριμένα μέσα μονοπωλούν σχεδόν το ενδιαφέρον των χρηστών ανά τον κόσμο. Ο κάθε κανόνας, όμως, έχει και την εξαίρεσή του και στην περίπτωση αυτή η επανάσταση έρχεται όχι από κάποια προηγμένη βορειοευρωπαϊκή χώρα, αλλά από τη… Νότια Αφρική!

Οι αριθμοί του δικτύου MXIT, του πιο δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης στη χώρα, είναι εντυπωσιακοί. Το Δεκέμβριο του 2012 έκλεισαν με 9,6 εκατομμύρια χρήστες (σχεδόν ο ένας στους τέσσερις κατοίκους της Νότιας Αφρικής), το 62% των οποίων βρίσκονται στην «καταναλωτική» ηλικία 18-34. Οι χρήστες αυτοί συνδέονται με το λογαριασμό τους κατά μέσο όρο τέσσερις φορές την ημέρα, η μέση διάρκεια σύνδεσής τους είναι 85 λεπτά και σ’ αυτήν στέλνουν συνολικά πάνω από 700 εκατομμύρια μηνύματα! Για να γίνουν οι απαραίτητες συγκρίσεις τονίζουμε ότι το παγκοσμίως προβεβλημένο Facebook έχει 6,2 εκατομμύρια χρήστες στη Νότια Αφρική και το Twitter μόνο 1,1 εκατομμύριο. Τα μηνύματα δε που στέλνονται μέσω MXIT κάθε ημέρα είναι διπλάσια από τα tweets που «κυκλοφορούν» σε ολόκληρο τον κόσμο!

Τα social media των φτωχώνΠοιο είναι το μυστικό; Η εξειδίκευση αυτού του δικτύου σχεδόν αποκλειστικά στα κινητά τηλέφωνα και όχι σε προσωπικούς υπολογιστές, laptop ή IPad. Από το 2005 που η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία της ο δημιουργός της Χέρμαν Χέουνις κατάλαβε ότι ο μέσος Νοτιοαφρικάνος δεν θα βρεθεί γρήγορα στην οικονομική κατάσταση για να αποκτήσει δικό του υπολογιστή, ή ακόμα και τηλεόραση και Xbox. Ολοι, όμως, έχουν ένα κινητό τηλέφωνο νέας γενιάς, με το οποίο μπορούν να συνδέονται στο διαδίκτυο. Στην ουσία το MXIT πλασαρίστησε ως το μέσο των… φτωχών, όπου όλοι μπορούν να συνδεθούν χωρίς να έχουν στην κατοχή τους πανάκριβες συσκευές.

Η υπηρεσία είναι εντελώς δωρεάν, κάτι που οδηγεί περισσότερους από 40.000 χρήστες να εγγράφονται καθημερινά! Από πού, λοιπόν, βγάζει λεφτά το MXIT; Άλλη μια πρωτοποριακή ιδέα των δημιουργών του. Στην ουσία το δίκτυο εκτός από επικοινωνία καλύπτει και τη διασκέδαση των χρηστών του και λειτουργεί ως… μεσάζοντας για χιλιάδες applications για wallpapers, παιχνίδια και μουσική. Αυτές οι app, βέβαια, είναι επί πληρωμή και μέσω ενός συστήματος εικονικού χρήματος (οι δημιουργοί το ονόμασαν… Moola) το 13% των χρηστών, δηλαδή ο ένας στους επτά, έχει πειστεί να αγοράσει κάτι έστω μία φορά. Αυτό το ποσοστό φτάνει και περισσεύει για να φέρει κέρδη, αλλά οι άνθρωποι της MXIT είναι σίγουροι ότι θα φτάσει το 25% μέσα σε δύο χρόνια!

Συντάκτης: Αργύρης Παγαρτάνης,

Influence:

Ο Αργύρης Παγαρτάνης είναι δημοσιογράφος. Γεννήθηκε κάτω από έναν μεγάλο παγκόσμιο χάρτη…