Οι διδακτικές ώρες δεν επαρκούν για να διαπαιδαγωγήσουν επαρκώς τους αυριανούς υπεύθυνους πολίτες, στόχος όμως είναι να αναπτυχθεί μια στάση …
Γιατί οι σύγχρονοι μαθητές δεν αγαπούν το σχολείο;
Το σημερινό σχολείο απέχει, δυστυχώς, από αυτό που θα ονομάζαμε όχημα για την καλλιέργεια αυτόνομης προσωπικότητας και μέρος όπου διδάσκεται η αγάπη για τη γνώση. Δεν είναι τυχαίο που παρατηρείται πια σε μεγάλο μέρος των Ελλήνων μαθητών και μαθητριών, η αποστροφή για το σύγχρονο σύστημα εκπαίδευσης. Μήπως δεν έχουν και εντελώς άδικο;
Η βαθμοθηρική προσκόλληση της σύγχρονης εκπαίδευσης
Ο σπουδαίος Πλάτωνας είχε υποβάλλει αυτό το ερώτημα πολλά χρόνια πριν: Για ποιο λόγο η κοινωνία δεν εμφανίζει πρόοδο, παρά το γεγονός πως οι περισσότεροι άνθρωποι πλέον μορφώνονται και αποκτούν εξειδίκευση; Και αμέσως μετά, απαντάει ο ίδιος: Γιατί η σημερινή εκπαίδευση δεν καλλιεργεί τον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου, διδάσκει στους νέους ανθρώπους πως αυτό που πρέπει να τους ενδιαφέρει είναι η κοινωνική καταξίωση και το χρήμα, όχι η αρετή και οι αρετές του ανθρωπισμού. Διότι διδάσκει απλές γνώσεις για επαγγελματικούς σκοπούς, όχι παιδεία και εμβάθυνση σε αξίες και ιδεώδη. Και αυτό είναι το σύστημα και της δικής μας σύγχρονης εκπαίδευσης, ο σπουδαίος Πλάτωνας είχε δίκιο χρόνια ολόκληρα πριν.
Η σύγχρονη εκπαίδευση είναι ως επί το πλείστον, βαθμοθηρική. Υποβάλλει τα παιδιά σε έναν στυγνό ανταγωνισμό που τα εξωθεί σε σωματική και πνευματική εξουθένωση και χωρίς, μάλιστα, να καλλιεργεί τον εσωτερικό τους κόσμο.
Η ύλη των σχολικών βιβλίων υπάρχει κυρίως για στείρα αποστήθιση, δεν καλλιεργεί την κριτική σκέψη στον άνθρωπο και υποβάλλει το μαθητή σε μία διαδικασία να μαθαίνει χωρίς όμως να γίνεται ένας ενσυνείδητος πολίτης. Για αυτό και είναι ιδιαίτερα εμφανές το λυπηρό γεγονός να βλέπουμε μετά το πέρας της σχολικής χρονιάς, τους μαθητές να σκίζουν και να καίνε τα βιβλία τους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ