Θέλετε να καλλιεργήσετε τη δημιουργικότητα των παιδιών σας; Να τα μάθετε να αγαπούν τα βιβλία και παράλληλα να διασκεδάζουν διαβάζοντας; …
Ένα διαφορετικό αλφαβητάρι για τη βιβλιοθήκη!
Τα σχολεία έχουν αρχίσει για τα καλά. Γέλια, μαθήματα, αχ και βαχ για να βγει ολοστρόγγυλο το πολυπόθητο όμικρον, αγωνιώδεις προσπάθειες για να διαβαστεί η πρώτη πρόταση ή για να αποστηθιστεί το μάθημα της ιστορίας, της φυσικής, των μαθηματικών και τόσων άλλων, είναι μερικά από τα στοιχεία που συναντά κανείς σε κάθε σπίτι που φιλοξενεί ένα μαθητή.
Μέσα σε αυτή την πολυτάραχη λοιπόν καθημερινότητα, τα βιβλία αποτελούν αναμφίβολα μία μικρή όαση, προσφέροντας στους μικρούς μας φίλους λίγες στιγμές χαλάρωσης και την ευκαιρία να ταξιδέψουν όπου θέλει η καρδούλα τους με έναν μοναδικό ξεναγό …το βιβλίο τους!
Ένα από αυτά τα βιβλία, τα οποία παρέχουν στους αναγνώστες τους αλλεπάλληλες πνευματικές εξορμήσεις είναι το «Αλφαβητάρι της Φύσης», της συγγραφέως Μαρίας Φραγκιά, από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα. Το συγκεκριμένο παιδικό ανάγνωσμα απευθύνεται τόσο σε παιδιά ηλικίας 4-6, όσο και σε παιδιά σχολικής ηλικίας , 6-12 ετών. Το ιδιαίτερο αυτό βιβλίο κρύβει μέσα του 24 αυτοτελή παραμύθια, όπου κάθε παραμύθι αντιστοιχεί σε ένα γράμμα του ελληνικού αλφάβητου. Έτσι έχουμε: «Α …όπως Αβγό», «Γ … όπως Γη», «Φ …όπως Φεγγάρι», «Ο …όπως όστρια», κοκ. Οι μικρές αυτές ιστορίες έχουν ως κοινό τους σημείο τη Φύση, οι ρίζες τους όμως απλώνονται, αγγίζοντας ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα.
Μέσα από το παιδικό αυτό ανάγνωσμα δε μετατρέπεται μόνο η εκμάθηση της Αλφαβήτου σε ένα δημιουργικό παιχνίδι ανακάλυψης, αλλά δίδεται παράλληλα στο παιδί η δυνατότητα να έλθει σε επαφή με θέματα όπως η φιλία, ο γάμος, ο έρωτας, η διαφορετικότητα, ο πόλεμος και η προστασία του περιβάλλοντος, κ.α. Τα παιδιά έρχονται καθημερινά σε επαφή με έναν κόσμο που το δίχως άλλο τους γεμίζει με πλήθος πληροφοριών και με ακόμη περισσότερα ερωτηματικά.
Συχνά οι ερωτήσεις τους αντιμετωπίζονται με φόβο από τους ενήλικες, οι οποίοι κάποιες φορές δε ξέρουν πώς να απαντήσουν φωτίζοντας τους όλες τις πτυχές του ζητήματος που τους απασχολεί. Έτσι είναι συχνό φαινόμενο η μετατροπή της απάντησης, μιας απάντησης που θα έπρεπε να προάγει το διάλογο και να προσφέρει έδαφος για περισσότερο προβληματισμό, σε διαταγή, σε μια κατηγορηματική απόφαση, η οποία ανακοινώνεται στο παιδί. Σκοπός όμως δεν είναι το παιδί να λάβει μία απάντηση, αλλά να του εμπνευστεί η επιθυμία να πάρει το μεγεθυντικό του φακό και να ανακαλύψει τη δική του αλήθεια, να νιώσει πρωτίστως και στη συνέχεια να συνθέσει τη δική του γνώμη! Άλλωστε τι είναι η γνώση, χωρίς το συναίσθημα;
Έτσι, έρχονται οι σελίδες του συγκεκριμένου βιβλίου αφενός να αντιμετωπίσουν το δισταγμό που συνοδεύει πολλές φορές το «γιατί μαμά/μπαμπά….» , δίνοντας τη δυνατότητα προσέγγισης σημαντικών κοινωνικών ζητημάτων με ένα τρόπο τρυφερό και καθ’ όλα κατανοητό για ένα παιδί και αφετέρου να μεταμορφώσουν τη μάθηση σε ένα όμορφο και διασκεδαστικό παιχνίδι!