Η έρευνα του τμήματος marketing του πανεπιστημίου της Τουλούζ για τους «10 κανόνες της σωστής συμπεριφοράς στους πελάτες» μπορεί να …
5 Στρατηγικές για να Προσελκύσετε τον Ευκατάστατο Καταναλωτή
Ο ευκατάστατος καταναλωτής δεν είναι πάντα αυτός που φαντάζεστε με τα ακριβά παπούτσια και τις πολυτελείς βόλτες. Αν και μοιάζει με τον μέσο καταναλωτή, έχει ιδιαίτερες ανάγκες και επιθυμίες.
1. Εμπειρίες και όχι πράγματα
Η αξία των εμπειριών ξεπερνά αυτή των αντικειμένων. Σύμφωνα με έρευνες, το 86% των ευκατάστατων καταναλωτών προτιμούν να επενδύουν περισσότερα σε αξέχαστες εμπειρίες, οπως ταξίδια ή γεύματα σε καλά εστιατόρια. Αυτό έχει οδηγήσει πολλούς εμπόρους να μετατρέπουν τα καταστήματά τους σε διαδραστικά κέντρα εμπειριών. Για παράδειγμα, ορισμένες αλυσίδες καταστημάτων έχουν δημιουργήσει χώρους με καφέ και εστιατόρια μέσα στα καταστήματα, μετατρέποντάς τα σε προορισμούς για κοινωνικές συναντήσεις και όχι απλώς σε χώρους αγορών.
2. Κάντε τους να αισθανθούν σημαντικοί
Οι ευκατάστατοι καταναλωτές προτιμούν να ψωνίζουν από διάφορα καταστήματα, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικό γι’ αυτούς να αισθάνονται να νιώθουν ότι τους εκτιμούν. Ειδικά προγράμματα επιβράβευσης και αναβάθμισης για πιστούς πελάτες μπορούν να ενισχύσουν τη δέσμευσή τους. Ένα παράδειγμα είναι οι ιδιωτικές πιστωτικές κάρτες που προσφέρουν προνόμια όπως δωρεάν αποστολή ή εκπτωτικά κουπόνια.
3. Η ευκολία είναι το παν
Οι ευκατάστατοι καταναλωτές είναι συχνά απασχολημένοι και πρόθυμοι να πληρώσουν για ευκολία. Καινοτόμες εταιρείες εκμεταλλεύονται αυτό το χαρακτηριστικό, στέλνοντας στους πελάτες κουτιά με ρούχα προσαρμοσμένα στις προτιμήσεις τους. Ο χρόνος είναι πολύτιμος, και η απλοποίηση των διαδικασιών αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα για αυτή την κατηγορία καταναλωτών.
4. Ταξίδια: Μια αναπτυσσόμενη κατηγορία
Η αγάπη για τα ταξίδια είναι έντονη ανάμεσα στους ευκατάστατους καταναλωτές. Το 39% σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα για τις ταξιδιωτικές του εμπειρίες. Για να προσελκύσουν αυτούς τους πελάτες, τα καταστήματα μπορούν να συνεργαστούν με ξενοδοχεία και να προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες σε ταξιδιώτες που διαθέτουν χρόνο και χρήμα.
5. Υποστήριξη ενός σκοπού
Οι ευκατάστατοι καταναλωτές συχνά επιλέγουν καταστήματα που αντικατοπτρίζουν τις αξίες τους. Το 47% δηλώνει ότι προτιμά να ψωνίζει από καταστήματα με τα οποία μοιράζονται κοινές αξίες, ενώ το 37% θα σταματούσε να ψωνίζει από καταστήματα που δεν τις αντικατοπτρίζουν. Καταστήματα όπως η Under Armour έχουν ξεκάθαρη θέση και προσελκύουν πελάτες με τους οποίους συμερρίζονται τα ίδια ιδανικά. Η κατανόηση των αναγκών των ευκατάστατων καταναλωτών και η παροχή εξατομικευμένων εμπειριών μπορούν να προσφέρουν σημαντικό πλεονέκτημα. Προσφέροντας πραγματική αξία και υπηρεσίες που απλοποιούν τη ζωή τους, θα μπορέσετε να δημιουργήσετε σταθερούς και αφοσιωμένους πελάτες.
Μετάφραση-Επιμέλεια από το πρωτότυπο: Σιαφίλιου Θεοδώρα