Η υψηλή αυτοπεποίθηση είναι η βάση μια υγιούς προσωπικότητας. Οι γονείς μπορούν μέσα από την καθημερινή αλληλεπίδραση, που έχουν με …
Πέντε tips για να αποπνέετε αυτοπεποίθηση όταν μιλάτε
Μπορεί όταν μιλάτε να έχετε την εντύπωση πως δεν προσελκύετε το ενδιαφέρον των συνομιλητών σας. Αυτό όμως μπορεί να οφείλεται στον τρόπο με τον οποίο εκφράζεστε και όχι σε αυτά που υποστηρίζετε. Ας δούμε τα πέντε πιο κοινά λάθη.
Μην κρεμάτε τα χέρια σας
Η γλώσσα του σώματος κάποιου λέει πολλά για την αυτοπεποίθησή του. Μια κίνηση που δείχνει αυτοπεποίθηση είναι όταν οι παλάμες των χεριών μας είναι στραμμένες η μία προς την άλλη και ακουμπάμε τις άκρες των δαχτύλων μας – θυμίζοντας αμυδρά τη στάση προσευχής. Η χειρονομία αυτή χρησιμοποιείται για να πείσουμε τον συνομιλητή μας ότι έχουμε αυτοπεποίθηση και είμαστε σίγουροι για αυτά που λέμε.
Μην κρύβετε τα συναισθήματά σας
Ένας από τους κύριους τρόπους που δείχνουμε συναίσθημα, όταν μιλάμε είναι ο τόνος της φωνής μας. Πολλοί θεωρούν ότι τα συναισθήματα εμποδίζουν τη μετάδοση του μηνύματος, αλλά στην πραγματικότητα τη βελτιώνουν. Εξωτερικεύστε τα συναισθήματά σας, μιλήστε με ενθουσιασμό γι’ αυτά που σας ευχαριστούν. Μοιραστείτε τις σκέψεις και τις ιδέες σας.
Οι πιο εσωστρεφείς ίσως δυσκολευτούν με αυτό γιατί έτσι η προσοχή στρέφεται στους ίδιους. Θα πρέπει, όμως, να σκεφτούν το εξής: Έχουν δουλέψει σκληρά, για να αποκτήσουν γνώσεις, δεξιότητες και ιδέες. Δεν στρέφουν την προσοχή στον εαυτό τους, αλλά στις ιδέες τους.
Μην μπαίνετε σε καλούπια
Πολύ συχνά, οι ομιλητές ετοιμάζουν τις παρουσιάσεις ή τις ομιλίες τους σε τέτοιο βαθμό που έχουν προβλέψει πότε θα κάνουν μια δραματική παύση ή κάποιο αστείο για να ελαφρύνει η ατμόσφαιρα. Ένα ακόμη λάθος είναι ότι προβάρουν τόσες πολλές φορές την ομιλία αυτή που χάνεται οποιοδήποτε συναίσθημα και καταλήγουν να την αποστηθίζουν και να την απαγγέλλουν σε μονότονο ύφος. Θα πρέπει, λοιπόν, να διατηρήσετε ένα στοιχείο αυθορμητισμού. Σίγουρα, πρέπει να θυμάστε να πείτε τα βασικά στοιχεία, αλλά και από εκεί και πέρα μπορείτε να μοιραστείτε ιστορίες ή οτιδήποτε άλλο για να εμποτίσετε με συναίσθημα την ομιλία σας.
Αποφύγετε τα «εεεε»
«Εεε, εμ, έλεγα πως…». Όλα αυτά είναι απαγορευμένα. Ο κόσμος τα χρησιμοποιεί για δύο λόγους. Πρώτον, για να καθυστερήσει και να σκεφτεί το επόμενο πράγμα που θέλει να πει. Και δεύτερον, επειδή φοβάται μήπως τους διακόψει κάποιος. Αυτός είναι και ο λόγος που αρκετοί μιλάνε πολύ γρήγορα και κάνουν σαρδάμ. Θεωρούν ότι δεν έχουν αρκετό χρόνο ή την προσοχή του κοινού, γι’ αυτό γεμίζουν την ομιλία τους με κενές λέξεις. Όποτε, λοιπόν, είστε έτοιμοι να πείτε «εεε», απλά πάρτε μια ανάσα. Αν πάλι σας ξεφύγει, μην αντιδράσετε σε αυτό και μην ζητήσετε συγγνώμη, απλά προσπεράστε το. Έτσι, ο εγκέφαλος σας θα εκπαιδευτεί και θα σταματήσει αυτή τη συνήθεια.
Μην χρησιμοποιείτε ερωτήσεις αντί για δηλώσεις
Είναι πολύ συνηθισμένο. Αντί να πει κάποιος ευθέως μια δήλωση, τη θέτει ως ερώτηση ή έχει έναν ερωτηματικό τόνο στο τέλος της φράσης. Για παράδειγμα, ένας πελάτης λέει ότι θέλει να αγοράσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία και σας ρωτάει πόσο κάνει, αλλά δεν το θυμάστε εκείνη τη στιγμή ή σας πιάνει άγχος. Είναι λάθος να απαντήσετε: «Νομίζω κάνει 100 ευρώ…;» Έτσι, όμως, δεν δίνετε μια απάντηση, αλλά μια ακόμη ερώτηση. Έτσι, δίνετε πάτημα στον πελάτη να σας ζητήσει έκπτωση ή του δημιουργείτε κακή εντύπωση.