Η αυτοκρατορία των μπλογκς
Κάθε μήνα παγκοσμίως δημιουργούνται 33,9 εκατομμύρια μπλογκς (blogs). O αριθμός αυτός αντικατοπτρίζει την ραγδαία ανάπτυξη που έχει αποκτήσει το μπλόγκινγκ (blogging) αλλά και το πόσο μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς μας έχουν γίνει τα μπλογκς, αφού όλοι είτε έχουμε επισκεφτεί είτε έχουμε χρησιμοποιήσει κάποιο.
Πηγαίνοντας τον χρόνο λίγο πίσω θα φτάσουμε στο 1999, όταν ξεκίνησε η ραγδαία ανάπτυξη των μπλογκς μέσω του Πίτερ Μέρολτζ, ο οποίος εκείνο το διάστημα ανακοίνωσε πως θα προσφέρει το ‘’we blog’’. Τα υπόλοιπα είναι απλά ιστορία φτάνοντας στο 2016 με τα μπλόγκς να έχουν κατακτήσει τον κόσμο του διαδικτύου εστιάζοντας και αναλύοντας μία τεράστια γκάμα θεμάτων από μουσική και μόδα μέχρι τεχνολογία και μαγειρική, ενώ δεν είναι λίγα εκείνα που χρησιμοποιούνται για διαδικτυακή δημοσιογραφία. Υπάρχουν χιλιάδες πλατφόρμες για να δημιουργήσει κάποιος το δικό του μπλογκ με χαρακτηριστηκότερο το wordpress, το openblog, το serendipity αλλά και άλλα πολλά.
Στις μέρες μας εκατομμύρια είναι οι χρήστες των μπλογκς ή όπως αλλιώς τους αποκαλούμε μπλογκερς (bloggers), οι οποίοι έχουν προσδώσει στον συγκεκριμένο ιστοχώρο τεράστια δύναμη, αξία και επιρροή κάνοντας τον μάλιστα για πολλούς την ατομική τους επιχείρηση. Μερικοί μάλιστα εξ αυτών κατάφεραν να δημιουργήσουν εναλλακτικά μπλογκς που ξεχώρισαν μεταξύ των υπολοίπων και αγαπήθηκαν από χιλιάδες ανθρώπους. Μέσα από τα μπλόγκς τους άγγιξαν θέματα κοινού ενδιαφέροντος, αρκετές φορές νεανικά χωρίς να παραλείπουν να περιέχουν αρκετά συχνά τις δικές του λύσεις και ιδέες πάνω σε μερικά από αυτά. Σήμερα απολαμβάνουν την επιτυχία τους μαζί με μερικές χιλιάδες δολάρια που κερδίζουν μηνιαίως από την έμπνευση που έγινε ιδέα και εκείνη με την σειρά της μπλογκ. Μερικοί από αυτούς είναι:
Michael Arrington
Έχει δημιουργήσει ένα μπλογκ με τεχνολογικά νέα το TECHRUNCH, το οποίο του αποφέρει μηνιαίως 500-600 χιλιάδες δολάρια κάνοντάς τον ταυτόχρονα το άτομο με την μεγαλύτερη επιρροή σε θέματα τεχνολογίας.
Pete Cashmore
Στα 19 του χρόνια στο δωμάτιό του στην Σκωτία ο Pete δημιούργησε το Mashable, ένα μπλογκ για τεχνολογία, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διασκέδαση και θέματα life style. Σήμερα είναι από τους πιο διάσημους μπλόγκερς και το μπλογκ του αυτό που διαβάζεται περισσότερο κάνοντας τον τον πιο πλούσιο νέο μπλόγκερ με μηνιαίο εισόδημα 560-600 χιλιάδες δολάρια.
Mario Lavanderia
Ο Mario δημιούργησε το μπλογκ του το 2005. Το PerezHilton είναι ένα μπλογκ με νέα και σκάνδαλα για τους διάσημους του Χόλυγουντ. Το μπλογκ αποφέρει στον Μάριο 320-400.000 δολάρια μηνιαίως δίνοντάς του μία θέση στην λίστα με τους τοπ 10 υψηλότερα αμειβόμενους μπλόγκερς.
H αυτοκρατορία των μπλογκς έχει καταφέρει να συνδυάζει θετικά στοιχεία και αρνητικά.
Ξεκινώντας με τα θετικά. Αρχικά ένα μπλογκ μπορεί να δημιουργηθεί από τον καθένα με πάρα πολύ εύκολο τρόπο. Προσδίδει στους ανθρώπους μία αίσθηση του ανήκειν, ειδικότερα στην εποχή της αποξένωσης, της απομόνωσης και της μοναξιάς που βιώνουμε. Τέλος ένα μπλογκ μπορεί να είναι και ένα δείγμα της προσωπικής έμπνευσης του καθενός την οποία θέλει να μοιραστεί δημόσια.
Στον αντίποδα έχουμε τα αρνητικά στα οποία αρχικά συγκαταλέγεται ο χρόνος που πρέπει να αφιερώσει κάποιος προκειμένου να δημιουργήσει ένα αξιόλογο και όχι τυχαίο μπλογκ. Ταυτόχρονα, σημαντικό κομμάτι είναι και η ενασχόληση με αυτό αρκετά έντονα και τακτικά, πράγμα που κάποιος μπορεί να μην είναι σε θέση να το πραγματοποιήσει. Το γεγονός ότι ένα μπλογκ μπορεί να δημιουργηθεί από τον καθένα και να εκφραστούν σε αυτό προσωπικές απόψεις συνιστά πρόβλημα και ίσως φέρει τον χρήστη αντιμέτωπο με προβλήματα που να μην γνωρίζει πως χειριστεί. Τέλος η κριτική που ενδέχεται να προκύψει πάνω σε μία άποψη ή γνώμη του μπλογκερ δημιουργεί κινδύνους και είναι ένα θέμα που απαιτεί σωστή διαχείριση και υπομονή.
Οι παραπάνω, όμως, άνθρωποι κατάφεραν να ξεπεράσουν τα δύσβατα σημεία και να οδηγήσουν τα μπλογκς τους ανάμεσα στα πιο επιτυχημένα παγκοσμίως. Κατάφεραν να μετριάσουν τις δυσκολίες ή ακόμα και να τις εξαλείψουν τελείως και έκαναν τα μπλογκς τους, μία κερδοφόρα επιχείρηση εκατομμυρίων κάθε μήνα.