Γιατί πρέπει να επανεξετάζετε τακτικά το παλιό σας περιεχόμενο στο site σας;

Συντάκτης: Αθανασία Ζημιλιάγκου

Η εμμονή σας με το νέο περιεχόμενο βλάπτει το ιστολόγιό σας; Ως bloggers, έχουμε την τάση να εστιάζουμε σε αυτό που δημιουργούμε τώρα και όχι σε αυτό που δημιουργήσαμε μήνες ή ακόμη και χρόνια πριν.

Φυσικά, είναι σημαντικό να αφιερώνουμε χρόνο και προσπάθεια στη δημιουργία νέου περιεχομένου για τα ιστολόγιά μας. Θέλουμε να κάνουμε αυτές τις αναρτήσεις χρήσιμες και πρακτικές και να διασφαλίζουμε ότι είναι καλά επεξεργασμένες, ελκυστικές για τον αναγνώστη και βελτιστοποιημένες για τις μηχανές αναζήτησης.

Είναι καλό που τα κάνουμε όλα αυτά. Και είναι επίσης καλό που προωθούμε το νέο μας περιεχόμενο. Το κοινοποιούμε στα κοινωνικά δίκτυα, το βάζουμε στο ενημερωτικό μας δελτίο και ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή μέσω σχολίων στο ιστολόγιο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ωστόσο, το θέμα είναι το εξής: Η εβδομάδα κατά την οποία δημοσιεύεται η ανάρτησή σας είναι μόνο η αρχή της ζωής της στο διαδίκτυο.

Σίγουρα, θα έχει μια αύξηση της επισκεψιμότητας για λίγες ημέρες μετά τη δημοσίευσή της. Ωστόσο, αυτό που θα συμβεί τους μήνες, τα χρόνια και ενδεχομένως τις δεκαετίες μετά τη δημοσίευση μπορεί να επισκιάσει εντελώς αυτές τις πρώτες μέρες.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το διαχρονικό περιεχόμενο είναι τόσο σημαντικό.

giati_prepei_na_epaneksetazete_taktika_ta_palia_sas_periexomena_sto_site_sas

Γιατί τα αρχεία σας είναι ένα καταπληκτικό περιουσιακό στοιχείο

Αν ασχολείστε με το ιστολόγιο για ένα χρόνο ή περισσότερο, τα αρχεία σας πιθανόν να περιέχουν μεγάλο όγκο σπουδαίου περιεχομένου που μπορεί να βοηθήσει πραγματικά τους αναγνώστες σας.

Μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος για τους τακτικούς αναγνώστες σας – ιδιαίτερα για τους νεότερους – για να φτάσουν σε αυτές τις αναρτήσεις του αρχείου. Ωστόσο, οι αναγνώστες που έρχονται από τις μηχανές αναζήτησης είναι περισσότερο από πιθανό να καταλήξουν σε ένα από αυτά.

Επομένως, μην υποθέτετε ότι οι αρχειοθετημένες αναρτήσεις σας δεν έχουν σημασία ή δεν είναι χρήσιμες. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι παίρνουν μεγάλο μερίδιο της επισκεψιμότητάς σας.

Και μην υποθέτετε ότι οι άνθρωποι που εγγράφονται στο ενημερωτικό σας δελτίο ή επιστρέφουν στο ιστολόγιό σας κάθε εβδομάδα τα έχουν διαβάσει.

Δείτε πώς μπορείτε να επικεντρωθείτε περισσότερο στα αρχεία σας, γεγονός που μπορεί να σας προσφέρει πολλά οφέλη.

Ανασκόπηση αρχειοθετημένων αναρτήσεων

#1: Είναι το περιεχόμενοδιαχρονικό; Αν είναι, προγραμματίζω και τις δύο αναρτήσεις να δημοσιευτούν στο Facebook την επόμενη ημέρα.

#2: Είναι η ανάρτηση ακόμα σχετική; Αν σχετίζεται με μια προωθητική ενέργεια ή έναν διαγωνισμό που έληξε πριν από σχεδόν έξι μήνες ή αν συνδέεται με κάποια είδηση που δεν είναι πλέον σχετική, σκέφτομαι να διαγράψω την ανάρτηση.

#3: Υπάρχουν λάθη στην ανάρτηση; Ψάχνω για λάθη στην ανάρτηση – πραγματικά λάθη, ορθογραφικά λάθη, σπασμένη εικόνα, ενσωματωμένα tweets που δεν λειτουργούν πλέον και οτιδήποτε άλλο.

#4: Θα μπορούσα εγώ (ή η ομάδα μου) να βελτιώσω τη θέση; Ίσως μπορεί να βελτιωθεί με την ενημέρωση της εικόνας ή την προσθήκη κάποιας πρόσθετης μορφοποίησης στο κείμενο. Μπορεί ακόμη και να φαίνεται λίγο ξεπερασμένη. (Αυτό δεν συμβαίνει συχνά με αναρτήσεις έξι μηνών, αλλά περιστασιακά πρέπει να κάνω βελτιώσεις για να τις κρατήσω ενημερωμένες).

#5: Θα μπορούσαμε να συνδέσουμε την ανάρτηση με νεότερο περιεχόμενο ή να παραπέμψουμε σε αυτήν από νεότερο περιεχόμενο; Αυτό βοηθά τους αναγνώστες να βρουν τον δρόμο τους βαθύτερα στον ιστότοπο. (Βοηθά επίσης λίγο στη βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης).

#6: Χρειάζεται η ανάρτηση επιπλέον βελτιστοποίηση για SEO; Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εξετάσετε πώς κατατάσσεται στην Google και ενδεχομένως να τροποποιήσετε τους τίτλους και τις λέξεις-κλειδιά ή ακόμη και τις ετικέτες που χρησιμοποιούνται για τις εικόνες της ανάρτησης.

#7: Θα μπορούσαμε να δημοσιεύσουμε μια επόμενη ανάρτηση για το ίδιο θέμα; Εάν η αρχική ανάρτηση προκάλεσε μεγάλη συζήτηση, οι ερωτήσεις σε αυτά τα σχόλια μου δίνουν μερικές φορές μια ιδέα για μια νέα ανάρτηση. Ακόμη, θα μπορούσε να ζητηθεί από έναν από τους συγγραφείς  να γράψει μια ανάρτηση που θα έχει μια διαφορετική οπτική γωνία.

#8: Αξίζει να επαναχρησιμοποιήσετε την ανάρτηση σε ένα νέο μέσο; Αν η ανάρτηση έχει πάει πολύ καλά, εξετάζουμε αν αξίζει να μετατρέψουμε το περιεχόμενο σε podcast ή βίντεο.

#9: Χρειάζεται η ανάρτηση μια νέα πρόσκληση για δράση; Μερικές φορές η πρόσκληση για δράση που χρησιμοποιήσαμε πριν από έξι μήνες δεν είναι πλέον σχετική, και μπορεί να θέλουμε να προωθήσουμε μια νέα ομάδα Facebook που έχουμε ξεκινήσει ή ένα νέο προϊόν που έχουμε κυκλοφορήσει αντ’ αυτού.

#10: Χρειάζεται να αντιμετωπιστούν κάποια σχόλια; Διαγράφουμε τυχόν ανεπιθύμητα σχόλια που κατάφεραν να ξεφύγουν από το σύστημα ελέγχου. Δίνεται, έτσι, η ευκαιρία να απαντήσουμε σε σχόλια στα οποία δεν έχουμε απαντήσει ακόμη.

#11: Πώς αποδίδει η ανάρτηση στο Google Analytics; Εάν η ανάρτηση έχει πολλά σχόλια ή λαμβάνει τακτικά νέα σχόλια, μπορούμε να κοιτάξουμε στο Google Analytics για να δούμε πώς αποδίδει. Αν τα πηγαίνει καλά, είναι ένα σημάδι ότι πρέπει να δώσουμε προσοχή στη συγκεκριμένη ανάρτηση.

giati_prepei_na_epaneksetazete_taktika_ta_palia_sas_periexomena_sto_site_sas

Καθώς εξετάζουμε αυτές τις ερωτήσεις, συνήθως διαπιστώνουμε ότι οι δημοσιεύσεις χρειάζονται μόνο μερικές μικρές διορθώσεις. Ακόμη, όμως, και αν δεν τις ενημερώσουμε, ο έλεγχος βοηθά να τις επαναφέρουμε στο προσκήνιο.

Διαβάστε επίσης: Συμβουλές για την προώθηση του blog σας στο διαδίκτυο

Με την επανάληψη της διαδικασίας καλύπτονται όλες οι δημοσιεύσεις

Αφού το κάνουμε αυτό για τις αναρτήσεις πριν από έξι μήνες, το ξανακάνουμε με τις αναρτήσεις πριν από 12 μήνες.

Μπαίνουμε σε έναν ρυθμό όταν το κάνουμε, οπότε παίρνει μόνο μερικά λεπτά για να κοιτάξουμε κάθε ανάρτηση.

Στη συνέχεια πηγαίνουμε πίσω 18 μήνες, 24 μήνες, 30 μήνες κ.ο.κ. – μέχρι την έναρξη του ιστολογίου.

Συνολικά παίρνει περίπου μια ώρα. Και είναι ένα από τα πιο πολύτιμα πράγματα που γίνονται καθημερινά.

Κοιτάζουμε κάθε δημοσίευση στο αρχείο μας τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο. Και πολλές από αυτές δέχονται μικρές βελτιώσεις στην πορεία.

Ίσως να θέλετε να δοκιμάσετε ένα διαφορετικό σύστημα, όπως το να εξετάζετε μόνο τις αναρτήσεις πο έχουν δημοσιευτεί πριν από ένα και δύο χρόνια. Ίσως έχετε κάποιον άλλο τρόπο να εξετάζετε τις δημοσιεύσεις στα αρχεία σας – μερικές από τις οποίες μπορεί να έχετε ξεχάσει ότι υπήρχαν.

Γιατί αυτή η διαδικασία είναι τόσο αποτελεσματική

Όταν μοιραζόμαστε παλαιότερες αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συχνά τις μοιράζονται και άλλοι άνθρωποι, γεγονός που συμβάλλει στην αύξηση της επισκεψιμότητας.

Ακόμη, η ενημέρωση των παλαιών αναρτήσεων μπορεί να βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να τις δουν πιο θετικά – φέρνοντας ενδεχομένως πολύ περισσότερη επισκεψιμότητα με την πάροδο του χρόνου.

Όταν συμβαίνει αυτό, παίρνουμε πολλές νέες ιδέες. Για παράδειγμα, αν δούμε ότι οι αναρτήσεις σε ένα συγκεκριμένο θέμα πάνε πολύ καλά, μπορούμε να δημιουργήσουμε πρόσθετο περιεχόμενο.

Αυτή η διαδικασία εμποδίζει τα αρχεία του ιστολογίου να φαίνονται ξεπερασμένα. Δεν θέλουμε το 85% των ανθρώπων που επισκέπτονται το ιστολόγιό να σκέφτονται «Μμμ, αυτό δεν είναι καλό. Είναι ξεπερασμένο».

Μπορεί να μην έχετε μια ώρα την ημέρα για να αφιερώσετε σε αυτό. Δεν πειράζει. Κάντε μια αρχή ούτως ή άλλως. Ακόμα και δέκα λεπτά να αφιερώνετε κάθε μέρα σε μία ανάρτηση στα αρχεία σας, μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά με την πάροδο του χρόνου

Συντάκτης: Αθανασία Ζημιλιάγκου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.