Έχετε προσόντα ή χαρίσματα που οι άλλοι δείχνουν να μην τα αναγνωρίζουν; Μήπως δυσκολεύεστε να προβάλλετε τον εαυτό σας, γιατί …
Πώς να δημιουργήσετε ένα ισχυρό προσωπικό brand στα Social Media
Το προσωπικό branding στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η δημιουργία μιας φήμης για κάτι που αγαπάτε να κάνετε και για το οποίο θέλετε να γίνετε γνωστοί.
Η σημασία της κατανόησης του brand σας
Η οικοδόμηση ενός προσωπικού brand ξεκινά με την εύρεση της μοναδικότητάς σας και τη μετάδοση του μοναδικού σας μηνύματος σε ένα συγκεκριμένο κοινό.
Περιλαμβάνει το μοίρασμα της προσωπικότητας, του πάθους και της εξειδίκευσής σας με τρόπο που να προσδίδει αξία στους ανθρώπους.
Για να δημιουργήσετε με επιτυχία ένα προσωπικό brand στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φτιάξτε μια προσωπικότητα του brand.
Χτίστε μια συνεπή διαδικτυακή παρουσία, οικοδομήστε σχέσεις και ένα αποτελεσματικό δίκτυο.
Χρησιμοποιήστε διαφορετικές πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Μετρήστε με συνέπεια τις προσπάθειές σας και βελτιώστε το brand σας.
Προσδιορισμός των δυνατών σημείων και των αξιών σας
Στον πυρήνα του, το προσωπικό σας brand είναι κάτι που αγαπάτε να κάνετε και που μπορεί να προσφέρει αξία στους ανθρώπους. Έτσι, το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός προσωπικού brand στο διαδίκτυο είναι να προσδιορίσετε τα δυνατά σημεία και τις αξίες σας.
Προσωπικό brand = κάτι που αγαπάτε να κάνετε + κάτι που προσφέρει αξία στους ανθρώπους
Το πρώτο μέρος της εξίσωσης είναι να προσδιορίσετε «κάτι που αγαπάτε να κάνετε».
Για να το κάνετε αυτό, σκεφτείτε βαθιά και κάντε στον εαυτό σας μερικές ερωτήσεις προβληματισμού. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν:
- Ποιες δραστηριότητες σας ικανοποιούν;
- Ποια πράγματα είναι πιο σημαντικά για εσάς στον τρόπο που ζείτε και εργάζεστε;
- Σε τι είστε πραγματικά καλοί;
- Τι θα κάνατε αν είχατε όλα τα χρήματα του κόσμου;
Η δύναμή σας θα ήταν εκείνο το πράγμα που σας αρέσει να κάνετε και στο οποίο είστε πραγματικά καλοί.
Να ξέρετε ότι μπορεί να καταλήξετε σε πολλαπλές απαντήσεις, συμπεριλαμβανομένων πραγμάτων στα οποία μπορεί να είστε καλοί, αλλά δεν τα βρίσκετε ικανοποιητικά ή πραγμάτων στα οποία αγαπάτε να κάνετε, αλλά δεν είστε πολύ καλοί.
Αν δεν βρείτε αυτό το γλυκό σημείο σύνδεσης με αυτό που αγαπάτε να κάνετε και στο οποίο είστε πολύ καλοί, είναι καλύτερο να συμβιβαστείτε με κάτι στο οποίο μπορεί να μην έχετε εξειδίκευση, αλλά το αγαπάτε πραγματικά. Αυτό συμβαίνει επειδή μπορείτε να αποκτήσετε τεχνογνωσία.
Αν όμως συμβιβαστείτε με κάτι που δεν αγαπάτε, ακόμη και αν είστε καλοί σε αυτό, μπορεί να εξαντληθείτε γρήγορα.
Νέος κύκλος σεμιναρίων «Χτίζω το πιο θετικό μου προφίλ»: 5 σεμινάρια για να αναδείξετε την καλύτερη εκδοχή του εαυτού σας
Το δεύτερο μέρος της εξίσωσης του «προσωπικού brand» είναι «κάτι που προσφέρει αξία στους ανθρώπους».
Για να πετύχετε στο personal branding, αυτή η μοναδικότητά σας πρέπει να είναι κάτι που φέρνει αξία στους ανθρώπους. Για παράδειγμα, αφού εντοπίσετε ότι αγαπάτε τη φωτογραφία άγριας φύσης και είστε πραγματικά καλοί σε αυτήν, πρέπει να αναρωτηθείτε αν είναι κάτι που ενδιαφέρει τους ανθρώπους.
Όταν έχετε βρει μοναδικά πράγματα για τον εαυτό σας που ενδιαφέρουν τους ανθρώπους (και μάλιστα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν γι’ αυτά), έχετε υπερπηδήσει το πρώτο εμπόδιο του personal branding στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Δείτε επίσης: Personal Branding: πώς να χτίσεις το πιο θετικό προφίλ προσωπικά και επαγγελματικά
Καθορισμός του κοινού-στόχου σας
Αν προσπαθήσετε να απευθυνθείτε σε όλους, κινδυνεύετε να μην απευθυνθείτε σε κανέναν. Έτσι, αφού εντοπίσετε τα μοναδικά σας πλεονεκτήματα και τις αξίες γύρω από τις οποίες θα χτίσετε τη φήμη σας, θα πρέπει να στοχεύσετε το μήνυμά σας σε ένα συγκεκριμένο κοινό.
Δεν αρκεί να λέτε ότι είστε φωτογράφος. Ποιος τομέας της φωτογραφίας σας παθιάζει (και για τον οποίο θα θελήσετε να γίνετε γνωστός); Φωτογραφία πορτραίτου, φωτογραφία άγριας φύσης, φωτογραφία εκδηλώσεων;
Στοχεύετε σε μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων, εστιάζοντας σε ένα πράγμα. Αντίθετα με ορισμένες πεποιθήσεις, ο καθορισμός του αντικειμένου δεν είναι περιοριστικός. Αντίθετα, σας βοηθά να ξεχωρίσετε σε μια πολυπληθή αγορά.
Γνωρίζετε ότι δεν είναι δυνατό ή πρακτικό να είστε ειδικός σε όλα. Έτσι, έχετε περισσότερες πιθανότητες να γίνετε γνωστοί ως οι καλύτεροι όταν περιορίζεστε σε ένα σχετικά μικρότερο πεδίο.
Καθορισμός των προσωπικών σας στόχων
Οι στόχοι διαμορφώνουν τη συμπεριφορά σας, καθοδηγούν την εστίασή σας και σας βοηθούν να ενεργοποιήσετε τις δυνάμεις σας για επίμονη προσπάθεια. Έτσι, ο καθορισμός προσωπικών στόχων branding διαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο θα αναδείξετε τον εαυτό σας. Επίσης, κινητοποιεί και υποστηρίζει τις προσπάθειες προσωπικού branding που απαιτούνται για την επιτυχία.
Όταν χτίζετε ένα προσωπικό brand στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει να ορίσετε με σαφήνεια τι θέλετε από τις προσπάθειές σας.
Αυτοί οι στόχοι θα διαμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύετε να προβάλετε τον εαυτό σας. Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι θέλετε οι άνθρωποι να αναγνωρίσουν τις επαγγελματικές σας δεξιότητες και να βελτιώσουν τις πιθανότητές τους να ανακαλύψετε νέες ευκαιρίες απασχόλησης. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να διοχετεύσετε ενέργεια στη δημιουργία ενός προφίλ στο LinkedIn.
Ο καθορισμός στόχων σας κρατά επίσης συγκεντρωμένους και επίμονους. Για παράδειγμα, αν θέλετε να δημιουργήσετε ένα μεγάλο κοινό για να υποστηρίξετε την επιχείρησή σας, θα διοχετεύσετε ενέργεια στην αύξηση των ακολούθων σας σε πλατφόρμες όπως το Twitter και το Instagram.
Θα μπορούσατε να θέσετε στόχους που περιλαμβάνουν:
- Δημιουργία κοινού σε συγκεκριμένες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης
Η δημιουργία μεγαλύτερου κοινού σε συγκεκριμένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να είναι ο πρώτος στόχος κάθε ατόμου που θέλει να δημιουργήσει ένα προσωπικό brand. Αυτό συμβαίνει επειδή η επιτυχία κάθε άλλου στόχου εξαρτάται από ένα μεγάλο κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
- Γίνετε γνωστός ως μέντορας
Πολλοί άνθρωποι προσπαθούν να τοποθετηθούν ως ειδικοί στον κλάδο τους. Μπορείτε να το κάνετε αυτό με το να μοιράζεστε με συνέπεια γνώσεις και να επιδεικνύετε την τεχνογνωσία του κλάδου μέχρι να αποκτήσετε ουσιαστική αναγνώριση.
- Βελτιώστε το βιογραφικό σας
Πολλοί άνθρωποι ξεκινούν να χρησιμοποιούν τους λογαριασμούς τους για να δημιουργήσουν επιτεύγματα που βελτιώνουν το βιογραφικό τους. Για παράδειγμα, ένας επιχειρηματίας που ασχολείται με το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να συμπεριλάβει στο βιογραφικό του στατιστικά στοιχεία για το πώς ανέπτυξε τους προσωπικούς του λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
- Κερδίστε χρήματα από τους λογαριασμούς σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Μπορείτε να ξεκινήσετε να κάνετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μια κερδοφόρα παράλληλη δραστηριότητα (με την τελική εμπορευματοποίηση των λογαριασμών σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης).
Ορισμένοι τρόποι για να κερδίσετε χρήματα από το προσωπικό σας brand στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περιλαμβάνουν την προώθηση διαφημίσεων και την πώληση ψηφιακών προϊόντων (όπως ηλεκτρονικά βιβλία και διαδικτυακά μαθήματα).