Σημαντικά τα οφέλη για τους φοιτητές που παρακολουθούν θέατρο
Οι επισκέψεις στο θέατρο ενισχύουν τη λογοτεχνική γνώση, την ανοχή και την ενσυναίσθηση των φοιτητών, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Αρκάνσας. Πράγματι, οι φοιτητές που παρακολούθησαν ζωντανές παραστάσεις ήταν περισσότερο ανεκτικοί και ήταν σε θέση να αναγνωρίζουν και να εκτιμούν ό,τι οι άλλοι άνθρωποι σκέφτονται και αισθάνονται σε σχέση με τους φοιτητές που δεν πήγαν θέατρο.
Η έρευνα εξέτασε την επίδραση υψηλής ποιότητας θεατρικών παραγωγών είτε Άμλετ είτε της νουβέλας A Christmas Carol. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυξάνεται το λεξιλόγιο, παρουσιάζεται μεγαλύτερη ανοχή και βελτιωμένη ικανότητα αναγνώρισης των συναισθημάτων των άλλων.
«Αυτό που διαπιστώσαμε από την έρευνα αυτή είναι ότι η παρακολούθηση θεατρικής παράστασης επιφέρει περισσότερα θετικά αποτελέσματα σε σχέση με την ανάγνωση του έργου ή την παρακολούθησή του στην τηλεόραση» δήλωσε ο Jay Greene, καθηγητής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. «Τα έργα είναι γραφτό να τα παρακολουθούμε ζωντανά. Η ιστορία μπορεί να μεταφερθεί σε μια ταινία, αλλά δεν συμμετέχει ο θεατής με τον ίδιο τρόπο.»
Πριν από δύο χρόνια, οι ερευνητές διαπίστωσαν σημαντικά οφέλη στη γνώση, το μέλλον της πολιτιστικής κατανάλωσης, την ανοχή, την ιστορική ενσυναίσθηση και κριτικής σκέψης για τους μαθητές που επισκέφτηκαν το Museum of American Art στο Bentonville.
Για τις ανάγκες της μελέτης περί των οφελών από την παρακολούθηση θεάτρου, ο Greene προσέφερε σε σχολικές μονάδες δωρεάν εισιτήρια για το θέατρο. Ένα σύνολο από 49 σχολικές ομάδες με 670 μαθητές ολοκλήρωσαν τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων.
Οι ερευνητές στη συνέχεια εξέτασαν όλους τους μαθητές περίπου έξι εβδομάδες μετά τις παραστάσεις. Για κάθε έργο, οι ερευνητές υπέβαλαν έξι ερωτήσεις σχετικά με την πλοκή και πέντε ερωτήσεις σχετικά με το λεξιλόγιο, και κατέγραψαν τις απαντήσεις.
Σε σύγκριση με τους φοιτητές που απλά παρακολούθησαν το έργο σε ταινία ή το διάβασαν, οι φοιτητές που παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση βελτίωσαν σημαντικά τις γνώσεις τους, αυξήθηκε η ανεκτικότητα και η ενσυναίσθησή τους. Για τον προσδιορισμό αν το ζωντανό θέαμα αυξάνει την ικανότητα των μαθητών να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα των άλλων, οι ερευνητές χορήγησαν το τεστ στα μάτια για την Ανάγνωση του μυαλού, το οποίο αναπτύχθηκε αρχικά για την έρευνα για τον αυτισμό. Κατά τη διεξαγωγή του τεστ, τους ζητήθηκε να προσδιορίσουν τα συναισθήματα των χαρακτήρων.
*Η μελέτη «Learning from Live Theater: Students realize gains in knowledge, tolerance, and more» θα δημοσιευθεί στο τεύχος χειμώνα του 2015 στο περιοδικό και Education Next.