Οι κοινωνικές τεχνολογίες όπως τα blogs, το facebook, το twitter επέτρεψαν στους επιχειρηματίες να γίνουν γνωστοί, να συνδεθούν απευθείας με …
Τι αποκομίσαμε από το σεμινάριο του Believe in You”Personal Branding”
Τη σκυτάλη των σεμιναρίων του κύκλου “Χτίζω το πιο θετικό προφίλ μου” πήρε το Personal Branding, που αν θα θέλαμε να δώσουμε μια ελληνική ορολογία, θα το μεταφράζαμε ως φήμη.
Είσαι σε ένα χώρο που ίσως πας και για πρώτη φορά. Οι άνθρωποι που θα συναντήσεις μέσα από τα στοιχεία που έχουν, έχουν σχηματίσει μια εικόνα για σένα. Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας είναι η ώρα που διαχειρίζεσαι τις αντιλήψεις των άλλων, προωθώντας τον εαυτό σου. Έπειτα από την συνομιλία δημιουργείται μια εικόνα για σένα. Έχεις άραγε σκεφτείς ποια θες να είναι η εικόνα που σχηματίζουν για σένα;
Μέσα από το σεμινάριο, με εισηγήτρια την Εύη Ξυραφά, αποδείχτηκε εμφατικά η σημασία να γνωρίζουμε την εικόνα μας, να έχουμε δουλέψει πραγματικά με την αυτογνωσία μας, ώστε να θέσουμε γερές βάσεις για το personal branding. Τα σημεία-κλειδιά στην προσπάθεια αυτή είναι τα εξής:
#1. Σαφήνεια
Όλοι θέλουμε να γίνουμε κάτι σε αυτή τη ζωή. Να βρούμε το πάθος μας και να γίνουμε επιτυχημένοι πάνω σε αυτόν τον τομέα. Πολλές φορές όμως τα πράγματαν όχι μόνο δεν οδηγούνται προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά παραμένουν αόριστα και οδηγούν σε καταστάσεις που μας δυσαρεστούν. Μας κάνουν να αναρωτιόμαστε. Υπάρχει όμως ο τρόπος να αλλάξει αυτή η κατάσταση, αλλά θέλει και την δική σου προσπάθεια.
Οπουδήποτε παρουσιάζεις τον εαυτό σου, είτε αυτό σημαίνει σε μια συνέντευξη είτε σε μια καινούργια παρέα, είναι απαραίτητο να είσαι σαφής. Να φεύγεις από το γενικό και να πηγαίνεις στο ειδικό, να μην δίνεις περιθώρια αμφιβολίας για το τι ακριβώς είσαι. Η σαφήνεια στο λόγο σου είναι καθοριστική για την εικόνα που θα διαμορφώσουν για εσένα οι συνομιλητές σου, για το personal branding σου.
#2. Διαχωρισμός στόχου – μέσου επίτευξης στόχου
Ίσως διαβάζοντάς το φαίνεται απλό, κάτι που δεν συμβαίνει όμως και στην πράξη. Όταν θέτεις ένα στόχο για την προσωπική σου εικόνα, είναι σημαντικό να σκέφτεσαι και τα μέσα που θα βοηθήσουν. Ακόμη περισσότερο μπορεί να σε βοηθήσει το να οραματίζεσαι μια κατάσταση στην οποία έχεις πετύχει το στόχο σου, να οραματίζεσαι όμως και διαδικασία στην οποία θα κατανοείς τα απαραίτητα μέσα για την επίτευξή του.
Διαβάστε επίσης: Η ώρα των καινούργιων στόχων
#3. Σημασία του Χαμόγελου
Ένα από τα σημεία του σεμιναρίου που δόθηκε έμφαση είναι το πως το χαμόγελο μπορεί να επηρεάσει τις κοινωνικές συναναστροφές. Είναι αποδεδειγμένα ένας από τους πιο άμεσους και αποτελεσματικούς τρόπους για να κάνετε μια καλή εντύπωση. Επιπλέον, είναι ένα σημάδι που πυροδοτεί την εμπιστοσύνη και την συμπάθεια προς το πρόσωπό μας.
Ειδικότερα, όταν γνωρίζουμε καινούργιους ανθρώπους στη ζωή μας, θέλουμε να μας συμπαθήσουν και να γίνουμε αρεστοί. Δε σημαίνει πως επειδή χαμογελάμε τα πάντα θα γίνουν αυτόματα, αλλά σίγουρα θα μας βοηθήσει. Τέλος, το χαμόγελο είναι μεταδοτικό, δημιουργώντας ευχάριστο κλίμα και συμπεριφορές.
#4. Γλώσσα Σώματος
Η γλώσσα του σώματος αποτελεί βασικό κομμάτι στη διαδικασία της επικοινωνίας. Σημασία δεν έχει τι λες, αλλά πως το λες. Ο τρόπος που στέκεσαι, χωρίς καν να μιλήσεις, είναι αρκετός για τον συνομιλητή σου να βγάλει συμπεράσματα για σένα. Για να πετύχεις τις καλύτερες εντυπώσεις, χρειάζεται να έχεις ανοιχτή γλώσσα σώματος που αποτελείται από:
-
ίσιο κορμό που κοιτάει τον συνομιλητή σας
-
ανοιχτά χέρια
-
χαλαρό κεφάλι
Αν τα παραπάνω συνδυαστούν με χαμόγελο και οπτική επαφή προς το συνομιλητή σας, τότε σας αντιλαμβάνονται ως έναν άνθρωπο που χαρακτηρίζεται από αυτοπεποίθηση.
Το πως σε αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι που περικλείουν τη ζωή σου εξαρτάται από τα ερεθίσματα που εσύ τους δίνεις. Είσαι σίγουρος πως τους δίνεις τα σωστά;