Η κοινωνική επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα

Συντάκτης: Χριστίνα Δραμιτινού

Η κοινωνική επιχειρηματικότητα στην ΕλλάδαΟ όρος κοινωνική επιχειρηματικότητα είναι μία νέα τάση που τις τελευταίες δεκαετίες έχει “ταράξει τα νερά” γύρω από την παραδοσιακή αντίληψη για την επιχείρηση και το σκοπό της. Σε τι βαθμό έχουν ενστερνιστεί οι Έλληνες το όραμα για τη δημιουργία κοινωνικών επιχειρήσεων;

Τι είναι η κοινωνική επιχειρηματικότητα;

Οι τύποι των κοινωνικών επιχειρήσεων είναι πολλοί και διαφορετικοί σε διεθνές επίπεδο. Κοινωνικός επιχειρηματίας είναι αυτός που ιδρύει μία επιχείρηση για να υπηρετήσει έναν κοινωνικό σκοπό. Ο κοινωνικός επιχειρηματίας δεν περιορίζεται στη θεραπεία «συμπτωμάτων» ενός κοινωνικού προβλήματος αλλά προσπαθεί με τη δράση του να «χτυπήσει» τη ρίζα του προβλήματος!

Τι συζητήθηκε στο πρώτο συνέδριο κοινωνικής επιχειρηματικότητας στην Αθήνα;

Στο πρώτο συνέδριο κοινωνικής επιχειρηματικότητας που πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα στην Αθήνα ο κεντρικός ομιλητής, Arnaud Mourot, από το μεγαλύτερο διεθνές δίκτυο κοινωνικών επιχειρηματιών Ashoka εισήγαγε το κοινό στην έννοια της κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Ακόμη συζητήθηκαν στατιστικά στοιχεία σχετικά με το Social Entrepreneurship στη χώρα μας και τις κατευθύνσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν εργαλεία για την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα των κοινωνικών επιχειρήσεων ενώ το συνέδριο έριξε την αυλαία του με την παρουσίαση του έργου επιτυχημένων Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων από την Ελλάδα και Εξωτερικό.

Τι είναι η Ashoka;

Η Ashoka είναι ένας παγκόσμιος οργανισμός που δημιουργήθηκε πριν τριάντα χρόνια. Στόχος της Ashoka είναι η κοινωνική αλλαγή σε διεθνές επίπεδο. Σήμερα η Ashoka έχει κατορθώσει να δημιουργήσει ένα δίκτυο 3000 επιχειρηματιών σε ογδόντα χώρες. Όραμα της δεν είναι μόνο η ενδυνάμωση του δικτύου κοινωνικών επιχειρηματιών σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά «η δημιουργία μιας ευρύτερης κουλτούρας αλλαγής στην κοινωνία και ειδικά μεταξύ των νέων ανθρώπων.»

Ποιο είναι το μέλλον της κοινωνικής επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα;

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο η χώρα μας βρίσκεται ακόμη χαμηλά στις ευρωπαϊκές λίστες, το ενδιαφέρον όμως ολοένα και αυξάνεται. Οι ομιλητές στο συνέδριο έδωσαν μηνύματα αισιοδοξίας για την ανάπτυξη κοινωνικής επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα και με αφετηρία έναν μικρό αριθμό επιχειρήσεων που ήδη λειτουργεί με επιτυχία ελπίζουμε σε ακόμη μεγαλύτερη κινητικότητα στο μέλλον.

Συντάκτης: Χριστίνα Δραμιτινού,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.