Έχετε προσόντα ή χαρίσματα που οι άλλοι δείχνουν να μην τα αναγνωρίζουν; Μήπως δυσκολεύεστε να προβάλλετε τον εαυτό σας, γιατί …
12 λάθη που μπορούν να καταστρέψουν το προσωπικό σας brand
Η ανάπτυξη ενός ισχυρού και διακριτού προσωπικού brand είναι σημαντική σήμερα, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους ιδιώτες. Τι πρέπει, όμως, να προσέχουμε, ώστε να μην καταστραφεί;
Η πρόκληση του personal branding είναι ότι ένα λάθος βήμα μπορεί να καταστρέψει τη φήμη για την οποία έχετε δουλέψει τόσο σκληρά.
Αν θέλετε να εκπροσωπήσετε θετικά την εταιρεία σας ή τον εαυτό σας, αποφύγετε αυτά τα λάθη που περιγράφουν τα μέλη του Forbes Coaches Council.
- Παράλειψη των θεμελιωδών εργασιών για το εμπορικό σήμα
Πολλοί άνθρωποι θέλουν να ξεκινήσουν με τη δημιουργία περιεχομένου ή με φανταχτερές δημόσιες σχέσεις προτού καθίσουν και κάνουν κάποια βαθιά προετοιμασία. Αυτό είναι ένα τεράστιο λάθος.
Κάθε σπουδαία στρατηγική προσωπικού branding ξεκινάει με μια αυτοαξιολόγηση και με ερωτήσεις όπως:
Σε τι είμαι ειδικός;
Ποια είναι η μοναδική μου υπεραξία;
Τι έχω να προσφέρω;
Τι είναι σημαντικό για μένα;
Ποιο είναι το βασικό μου κίνητρο;
Τι πρεσβεύω;
– Dr. Natalia Wiechowski, Think Natalia
Νέος κύκλος σεμιναρίων «Χτίζω το πιο θετικό μου προφίλ»: 5 σεμινάρια για να αναδείξετε την καλύτερη εκδοχή του εαυτού σας
- Αποξένωση πελατών με αμφιλεγόμενο περιεχόμενο
Μεγάλωσα πιστεύοντας ότι δεν είναι ευγενικό να συζητάμε για το σεξ, την πολιτική ή τη θρησκεία σε μικτή παρέα, επειδή αυτά τα θέματα τείνουν να δημιουργούν διχασμό ή οργή αντί να φέρνουν τους ανθρώπους κοντά. Το ίδιο θα μπορούσε να ισχύει και για το brand σας.
Αν δεν ασχολείστε με συγκεκριμένη δραστηριότητα, σκεφτείτε δύο φορές τα θέματα που φέρνετε στο κοινό σας, καθώς μπορεί να απομακρύνετε τους πελάτες σας για μια απλή άποψη. – Justin Giddings, The Kickstarter Guy
- Αγνοώντας την προσωπική σας ιστορία
Το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να προκαλέσει την αποτυχία μιας προσωπικής μάρκας είναι ότι δεν είναι προσωπική. Οι άνθρωποι θέλουν να ξέρουν ποιοι είστε ως άτομο.
Αν το περιεχόμενό σας θα μπορούσε να αντιγραφεί και να επικολληθεί από οποιονδήποτε άλλον και κανείς δεν θα το πρόσεχε πραγματικά, αυτό είναι ένα σημάδι ότι δεν χτίζετε ένα ισχυρό προσωπικό brand.
Φροντίστε να προσθέτετε κομμάτια της ιστορίας και της προσωπικότητάς σας σε όλο το περιεχόμενο. Θα κάνετε και περισσότερες πωλήσεις! – Taylor Manning, Taylor Manning Creative
- Μπερδεύετε τους πελάτες σχετικά με το ποιοι είστε
Οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις συχνά πιστεύουν ότι μπορούν να είναι όλα τα πράγματα για όλους τους ανθρώπους. Είναι πιο σημαντικό να προσφέρετε ή να είστε με συνέπεια ένα ή δύο πράγματα στους πολλούς.
Αν παρουσιάζετε την επωνυμία σας ως ένα πράγμα σήμερα και ένα άλλο αύριο, θα μπερδέψετε τους πιθανούς πελάτες σας. Η σύγχυσή τους τούς κάνει να αναζητήσουν μια πιο ξεκάθαρη μάρκα με πιο συνεπείς προσφορές. – Heather R. Younger, J.D., Customer Fanatix, LLC
Διαβάστε επίσης: 6 αποτελεσματικοί τρόποι για να δημιουργήσετε το δικό σας brand στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
- Αποτυχία να κατανοήσετε τις προσωπικές σας αξίες
Η συμπεριφορά σας αντανακλά τις προσωπικές σας αξίες. Όταν δεν κατανοείτε επαρκώς τις αξίες σας ή δεν διαχωρίζετε την επαγγελματική σας ζωή από τον εαυτό σας, είναι βέβαιο ότι κάποια στιγμή θα βρεθείτε αντιμέτωποι με συγκρούσεις.
Μια προσωπική μάρκα εξαρτάται από την αυθεντικότητα και τη συνέπεια. Όταν ενεργείτε διαφορετικά από τις δηλωμένες προσωπικές ή εταιρικές αξίες σας, τότε είναι που προκαλείται ζημιά στο εμπορικό σήμα. – Larry Boyer, Success Rockets LLC
- Κοινή χρήση μόνο του περιεχομένου άλλων ανθρώπων
Όταν δημιουργείτε την προσωπική σας μάρκα, είναι απαραίτητο να δημιουργείτε το δικό σας περιεχόμενο. Για να θεωρηθείτε ως ειδικός του κλάδου, πρέπει να καθιερώσετε τη φωνή σας στον κλάδο. Ένα σημαντικό λάθος που μπορεί να διαταράξει την επιτυχημένη δημιουργία ενός προσωπικού brand είναι η αποκλειστική κοινοποίηση του περιεχομένου άλλων. Με αυτόν τον τρόπο δεν αναδεικνύετε την εξειδίκευσή σας. – Dr. Sharon H. Porter, Perfect Time SHP LLC, εταιρεία Coaching, παροχής συμβουλών και έκδοσης βιβλίων
- Ξεχνώντας ότι τα πάντα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι δημόσια
Το βλέπουμε ξανά και ξανά: Οι άνθρωποι δημοσιεύουν μισητά, ρατσιστικά και μισογυνικά πράγματα και εκφοβίζουν άλλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με αποτέλεσμα να χάνουν τη δουλειά τους.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι ιδιωτικά, είναι δημόσια. Να είστε συνειδητοποιημένοι και προσεκτικοί σχετικά με το τι δημοσιεύετε και πώς εκπροσωπείτε τον εαυτό σας στο διαδίκτυο. Αυτό είναι το εμπορικό σας σήμα, είτε σας αρέσει είτε όχι. – Debra Russell, Debra Russell Coaching, LLC
- Απόκλιση από τον βασικό σκοπό σας
Το μεγαλύτερο λάθος που γίνεται σε όλους τους τομείς είναι η απομάκρυνση από τον πραγματικό σας σκοπό, την αποστολή και τον εαυτό σας. Να είστε συνεπείς στον πυρήνα σας. Γνωρίστε σε ποιον προσφέρετε αξία και γιατί– Lisa K McDonald, Career Polish, Inc.
- Δεν προσδιορίζετε ή δεν τηρείτε την υπόσχεση του brand σας
Η υπόσχεση του brand σας είναι ζωτικής σημασίας για την οικοδόμηση ενός ισχυρού brand για την επιχείρησή σας ή τον εαυτό σας. Η υπόσχεση αυτή είναι η αξία ή η εμπειρία που μπορούν να περιμένουν σταθερά οι πελάτες σας όταν έρχονται σε επαφή μαζί σας ή με την εταιρεία σας.
Οι άνθρωποι θέλουν να γνωρίζουν τι μπορούν να περιμένουν όταν συνεργάζονται μαζί σας. Ο μη προσδιορισμός μιας υπόσχεσης μάρκας και η μη τήρησή της είναι σίγουρα ένας τρόπος να βλάψετε την επιτυχία της μάρκας σας. – Lori A. Manns, Quality Media Consultant Group LLC
- Δημόσια εκτόνωση
Όλα τα δεδομένα στο διαδίκτυο που αφορούν εσάς, την επαγγελματική σας ζωή και την προσέγγισή σας θα εξετάζονται εξονυχιστικά από τους εργοδότες. Αν κάνετε αίτηση για θέσεις εργασίας αλλά δημοσιεύετε αρνητικές λεπτομέρειες της αναζήτησης εργασίας σας στο διαδίκτυο για να τις δει ο κόσμος (μέσω Facebook, Instagram, LinkedIn ή άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης), το εμπορικό σας σήμα θα αμαυρωθεί και το μήνυμά σας θα διαστρεβλωθεί. Αντισταθείτε στην παρόρμηση να ξεσπάσετε δημοσίως- πάρτε την απογοήτευσή σας εκτός διαδικτύου. – Laura Smith-Proulx, CCMC, CPRW, CIC, COPNS, CTTCC, An Expert Resume
- Έλλειψη συνέπειας στη γλώσσα του brand σας
Ένας από τους βασικούς πυλώνες του branding είναι η συνέπεια, τόσο στον τόνο όσο και στο θέμα. Είναι επίσης ένα από τα μάλλον συνηθισμένα ζητήματα που εμποδίζουν ή βλάπτουν μια μάρκα. Η επιμονή στην απόκλιση από μια σταθερή γλώσσα είναι εγγενώς αντίθετη με τη συνέπεια, η οποία με τη σειρά της μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση καθώς και να καταδείξει την έλλειψη σχεδιασμού. Ως εκ τούτου, η συνέπεια θα πρέπει να αποτελεί μέρος του μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για κάθε φορέα. – Kamyar Shah, World Consulting Group
- Εστιάζετε μόνο σε εσάς αντί στους πελάτες σας
Η επικοινωνία της μάρκας σας από την πρωταρχική βάση του «εγώ» αντί του «εσείς» είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να απωθήσετε τους υποψήφιους πελάτες σας. Οι περισσότερες επιχειρήσεις και άτομα ξεκινούν την επωνυμία τους με το «Επιτρέψτε μου να σας πω για μένα/μας», ενώ το «Επιτρέψτε μου να σας πω για εσάς» θα ήταν πολύ πιο αποτελεσματικό και εντυπωσιακό. Δεν πρόκειται για εσάς. – Ashley Good, Ashley Good Coaching & Consulting